SPA dla swojego mózgu.

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Czy zdarzyło Ci się kiedyś tak skupić się na działaniu, by w efekcie zapomnieć o tym po co to robisz, czy prowadzi to w dobrą stronę lub czy to najkrótsza droga do celu? W dzisiejszym nieco zabieganym świecie, często uciekamy w pułapkę działania. Wydaje się nam, że przede wszystkim ważne jest, aby coś robić by nie siedzieć w miejscu, działać!  

W efekcie tego łatwo się pogubić i zakłócić swoje prawdziwe pragnienia, czy cele. 

Ja sam padłem kiedyś ofiarą takiego zakłócania się. Każdego dnia jadąc do pracy słuchałem audycji publicystycznej, potem praca i odhaczanie zadań, w drodze powrotnej audiobok lub ciekawa konferencja. W domu prasówka, obowiązki, czas z dziećmi, wieczorem serial i tak dzień za dniem. Wszystkie te rzeczy były dobre, ale brak refleksji, gdzie jestem, co i dlaczego robię, dokąd zmierzam spowodował, że nie rozwijałem się zawodowo, ani osobiście co wpływało na frustracje, brak poczucia sensu, wypalenie w efekcie powodując niemały kryzys. 

Teraz wiem, że czasem ważne jest by się w tym biegu zatrzymać, by zobaczyć swoje tu i teraz, zrozumieć swoją sytuację. Co zrobić by uniknąć tych błędów i uczyć się na cudzych a nie swoich? 

W tym dziale będziemy starali się odpowiadać na te pytania z perspektywy mózgu. Tego czego on potrzebuje by dobrze działać, jak o niego dbać. Jak świadomie pracować nad motywacją do działania wykorzystując wiedzę o mózgu. Zastanowimy się jak pracować by to co robisz zajmowało ci mniej czasu, jak dbać o mózg by działał efektywniej. Zakładając ostrożnie, że dzięki takim poradom oszczędzimy 30 minut dziennie na pracy i innych obowiązkach, zyskujemy już około 5 godzin w tygodniu, a przecież dostajemy w bonusie lepiej funkcjonujący mózg, mniej stresu i dużo więcej możliwości na przyszłość.

Zachęcamy do śledzenia kolejnych wpisów. Zadbaj o formę swojego mózgu. Każdy sukces zaczyna się od głowy.